RIEBALŲ PERSODINIMAS

Riebalų persodinimas - tai operacija, kurios metu riebalai nusiurbiami iš vienos (donorinės) kūno vietos ir persodinami į kitą, kurią norima padidinti ar suteikti stangrumo.

Riebalų persodinimas naudingas tuo, kad jo metu sprendžiamos dvi problemos - pašalinamas riebalų perteklius nepageidaujamoje kūno vietoje ir padidinama ar padailinama kita kūno vieta. Dažniausiai donorinėmis kūno dalimis tampa pilvas, juosmuo, šlaunys, o persodinama gali būti į veidą, krūtinę, sėdmenis. Kadangi persodinamos yra to paties paciento riebalų ląstelės, nėra atmetimo ar alerginių reakcijų rizikos, o rezultatas - itin natūralus.

Riebalų persodinimo procedūra yra minimaliai invazinė, nes liposukcijos metu atliekami itin maži pjūviai, kurie sugyja be siūlių, o suleidžiami yra naudojant specialų instrumentą, kuriuo naudojantis pjūvių atlikti nereikia.

Konsultacijos metu aptariamos probleminės sritys bei būsimos operacijos apimtis.

Prieš operaciją būtina įspėti gydytoją, jei sergate arterine hipertenzija, širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, autoimuninėmis ligomis, turite alergijų, kraujo krešumo sutrikimų ar kitų lėtinių ligų, rūkote, vartojate vaistus ar maisto papildus, lieknėjimą skatinančius vaistinius preparatus

Operacija atliekama naudojant bendrąją nejautrą, jos trukmė - apie 2-3 val.

Operacijos metu pirmiausia yra nusiurbiami riebalai nuo donorinių kūno vietų (liposukcija). Liposukcijos metu kūno riebalai paimami taip, kad nebūtų sužalotos gyvos ląstelės ir jos sėkmingai prigytų kitoje kūno vietoje. Nusiurbti riebalai yra specialiai apdirbami ir tuomet chirurgas, naudodamas specialų instrumentą - kaniulę - itin mažais kiekiais suleidžia riebalus į pageidaujamą kūno vietą. Persodinamų riebalų kiekis gali siekti kelis mililitrus (persodinant į veidą) arba kelis šimtus mililitrų (persodinant į krūtis, sėdmenis).

Svarbu žinoti, jog dalis persodintų riebalų kūno ląstelių paprastai neprigyja (vidutiniškai prigyja apie 30-50 proc. riebalų), todėl dažnai atliekama hiperkorekcija - persodinamas didesnis riebalų kiekis. Dėl tos pačios priežasties kartais gali prireikti ir keleto operacijų pasiekti maksimaliam estetiniam rezultatui.

Po riebalų persodinimo randų nelieka.

Priklauso nuo to, iš kur buvo nusiurbti ir kur persodinti riebalai, bet paprastai pacientai namo išleidžiami kitą dieną, o po operacijos į darbą rekomenduojama grįžti po 7-10 dienų.

Pooperacinis laikotarpis po riebalų persodinimo apima tiek tos vietos, kur buvo nusiurbti riebalai, tiek tos vietos, kur jie buvo suleisti, gijimą. Paprastai riebalų nusiurbimas yra gerai toleruojama procedūra, po kurios apie savaitę-dvi gali pasireikšti mėlynės ir patinimas, tirpimas. Gijimas taip pat tiesiogiai susijęs ir su nusiurbtų riebalų kiekiu: kuo daugiau riebalų nusiurbta, tuo didesnės mėlynės ir patinimas gali pasireikšti, o gijimas trukti ilgiau.

Tose vietose, kur buvo persodinti riebalai, taip pat dažniausiai pasireiškia mėlynės, patinimas, nedidelis skausmas ir jautrumas - šie pojūčiai turėtų praeiti po kelių savaičių.

Paprastai operacijos vietose reikia dėvėti specialias kompresines priemones, pavyzdžiui, korsetą ar elastinę juostą. Jas gali tekti dėvėti apie 6-8 savaites.

Komplikacijų rizika yra itin maža, tačiau galimos kraujosruvos, kraujavimas ar infekcija, netolygumai ar asimetrija. Visų šių komplikacijų dažniausiai išvengiama laikantis chirurgo rekomendacijų po operacijos.

Kūno kontūras susiformuoja ir galutinis rezultatas matomas po 3-4 mėnesių, tačiau ilgalaikiams riebalų persodinimo rezultatams išlaikyti itin svarbus stabilaus svorio palaikymas, sportas ir sveika mityba.